9 Haziran 2012 Cumartesi

Halkla İlişkiler Uygulamaları


                                             
                       HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI
James E. Grunig Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde mükemmellik isimli kitabında, örgütler arasında halkla ilişkiler faaliyetlerinin neden farklılık gösterdiğinin halkla ilişkiler yöneticilerine sorulması gerektiğini belirtiyor. Halkla ilişkiler yöneticilerinin görevlerinin; yöneticilere danışmanlık yapmak, iletişim programlarını yürütmek, yayınların içeriğiyle ilgilenmek, yayıma hazırlamak, basın bülteni yazmak, medya ile ilişkiler düzenlemek, hedef kitleyi belirlemek ve araştırmak gibi görevler olduğunu biliyoruz.
Halkla ilişkiler uygulamaları ile ilgili sorulan bu sorunun cevabını örgütlerin yapılarında bulmak mümkün. Halkla ilişkiler yöneticisinin görevleri olarak saydığımız kavramlar iletişim süreçleri öncesinde planlanırken tamamen; örgütün kurumsal yapısı, sektörü, kimliği, imajı, hedef kitlesi, paydaşları, vizyonu, misyonu gibi sahip olduğu özellikler üzerine tasarlanmaktadır. Halkla ilişkiler yöneticileri yapacakları çalışmaları bu süreç üzerinden götürmek zorundadırlar. Örnek olarak yiyecek içecek sektöründe hizmet veren bir örgütün yapacağı halkla ilişkiler çalışmaları ile inşaat sektöründe hizmet veren örgütlerin halkla ilişkiler çalışmaları farklılık göstermek zorundandır. Bu yönüyle halkla ilişkiler çalışmaları yöntem olarak benzerlik gösterse de uygulamalar ve içerik yönünden birbirinden farklıdır.
Halkla ilişkiler uygulamalarının faydalarını görmek istiyorsak doğru araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını yukarıda bahsettiğimiz gibi yaparsak amacımıza bir adım daha yaklaşmış oluruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder