HALKLA
İLİŞKİLER UYGULAMALARI
James
E. Grunig Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde mükemmellik isimli kitabında,
örgütler arasında halkla ilişkiler faaliyetlerinin neden farklılık
gösterdiğinin halkla ilişkiler yöneticilerine sorulması gerektiğini belirtiyor.
Halkla ilişkiler yöneticilerinin görevlerinin; yöneticilere danışmanlık yapmak,
iletişim programlarını yürütmek, yayınların içeriğiyle ilgilenmek, yayıma
hazırlamak, basın bülteni yazmak, medya ile ilişkiler düzenlemek, hedef kitleyi
belirlemek ve araştırmak gibi görevler olduğunu biliyoruz.
Halkla
ilişkiler uygulamaları ile ilgili sorulan bu sorunun cevabını örgütlerin
yapılarında bulmak mümkün. Halkla ilişkiler yöneticisinin görevleri olarak
saydığımız kavramlar iletişim süreçleri öncesinde planlanırken tamamen; örgütün
kurumsal yapısı, sektörü, kimliği, imajı, hedef kitlesi, paydaşları, vizyonu,
misyonu gibi sahip olduğu özellikler üzerine tasarlanmaktadır. Halkla ilişkiler
yöneticileri yapacakları çalışmaları bu süreç üzerinden götürmek zorundadırlar.
Örnek olarak yiyecek içecek sektöründe hizmet veren bir örgütün yapacağı halkla
ilişkiler çalışmaları ile inşaat sektöründe hizmet veren örgütlerin halkla
ilişkiler çalışmaları farklılık göstermek zorundandır. Bu yönüyle halkla
ilişkiler çalışmaları yöntem olarak benzerlik gösterse de uygulamalar ve içerik
yönünden birbirinden farklıdır.
Halkla
ilişkiler uygulamalarının faydalarını görmek istiyorsak doğru araştırma,
planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını yukarıda bahsettiğimiz gibi
yaparsak amacımıza bir adım daha yaklaşmış oluruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder